Göz Makyajı İçin Bilinmesi Gerekenler: Göz Bölümlerini Tanıyalım

Cumartesi, Eylül 26, 2015

Yeniden merhaba arkadaslar :)

Bugün gözlerimizin bölümlerini tanıyalım ve buna göre makyaj yapalım diyorum, ne dersiniz?

Öncelikle size örnek bir göz makyajı fotoğrafımı paylaşayım;


Bu göz makyajını çok kolay buluyorum. Göz kapağımın üstüne (lid) Nude Dude Far Paleti'nin Flirty rengini sürdükten sonra siyah göz kalemiyle gözümün kıvrım (crease) ve dış (outer corner) noktasını çizdim. Daha sonra bu çizgiyi temiz bir fırça ile dağıttım. (crease ile brow bone arasındaki kısım) Bitişte rimel de uyguladım ama bu fotoğrafta henüz rimel yok :)

Şimdi gelelim esas konuya, aşağıdaki fotoğrafta göz bölümlerinin isimlerini kendi gözüm üzerinde tanıttım.


Area: Bu bölgede her zaman açık renk farları kullanıyorum. Gözlerinizin daha aydınlık durmasını, kaşlarınızın daha kalkık durmasını istiyorsanız siz de benim gibi yapabilirsiniz.
Brow Bone: Kaş kemiği denilen bu kısma gözümüzün kıvrımına sürdüğümüz farı dağıtabiliriz, dumanlı göz makyajlarında çok işe yarıyor.
Crease: Göz makyajını daha iyi yapabilmek için bilinmesi gereken en önemli nokta. Göz kapağımızın kıvrım yeri oluyor kendisi. Gözümüzü açtığımızda kıvrılan yer var ya tam da orası işte :) Bu kısma koyu kahve tonları ile çizgi çekip dağıtırsak göz hatlarımızı daha da ortaya çıkarmış, belirginleştirmiş oluruz.
Lid: Göz kapağımızın ta kendisi oluyor :)
Inner Corner: Genellikle açık renk hatta ışıltılı açık renklerle gözlerimize aydınlık katmaya çalıştığımız bölgedir. Eğer gözlerinizin arasındaki mesafe kısaysa bu kısma açık renk farlar uygulamalısınız. Farkı göreceksiniz :)
Outer Corner: Her göz makyajında vurgulamak belli etmek istediğimiz nokta da burası. Farınızı ister keskin hatlarla kullanın veya da dağıtın, iki türlü de çok güzel duruyor! :)

NOT
 Farların açık renkleri gözlerimizin area, inner corner bölgesinde kullanılabilir.
Farların orta tondaki renkleri lid ve crease bölgesinde kullanılabilir. 
Farların koyu tondaki renkleri gözlerin outer corner kısmında kullanılabilir.

Yukarıdaki makyajımda da anlattıklarımı uygulamaya çalıştım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.

Sevgiler..


Bunlar da ilginizi çekebilir:

2 yorum

  1. Great post! Really love this makeup look :)
    Christina ♥ https://caliope.name

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarınızda link vermeyiniz, isimlerinizin üstüne tıklanınca siteniz açılıyor.

Subscribe