HAYVANLAR EŞYA DEĞİLDİR

Çarşamba, Kasım 02, 2016

Herkese yeniden merhaba. Bugün biraz tatsızım. Dün Sapanca'da hayvanlara karşı olan davranışı tüm içtenliğimle kınıyorum. Ve çok üzüldüm.. Bugün makyaj - güzellik dışında sizinle biraz sohbet etmek istiyorum.
Hayvanlar benim için sessiz arkadaşlar. Her birinin bakışı bile yetiyor içimi ısıtmaları için... İki yaşında bir kedim ve iki de yavru kedim var. Ailemle yaşadığım için evde hayvan bakımına biraz zor ikna ettim. Kedilerin tüy dökmesi vs. ilkten sorun edilebilecek şeylerdi ama şu an için bir problem yok. Ailem de hayvansever. İki muhabbet kuşumuz da var. Önceleri de 20ye yakın akvaryum balıklarımız vardı. Konuya nasıl gireceğimi merak ediyorsanız hayvanların aşırı hareketliliğinden çekiniyor veya korkuyor olabilirsiniz. Ağızlarındaki salgılardan veya da tüylerinden huylanıyor olabilirsiniz. Ama bir hayvanın ölümünden nasıl mutluluk duyulabilir? Belki hepimiz evlerimize alıp besleyemeyiz onları ama kapı önlerine bir kap su ve bir kap mama koymak çok mu zor cidden? Onların yaşamasına izin vermek çok mu zor?
Hayvanlar bizim eşyamız değil. Adalar'a gezmeye gidip faytona binenlere çok kızıyorum. Çünkü bir keresinde bir at aşırı çalıştırılmaktan gözlerim önünde yere devrilmişti. Yazık değil mi bu hayvanlara? Leopar desenli yılan derisi görünümlü kıyafetleri seviyor olabilirsiniz. Gerçek deri olmayabilirler belki...Ama bunu normalleşirmeyi dahi sevmiyorum. Bir de bazı çocuklar hayvanları severken anneleri birden hayvanlara asla dokunmaması gerektiğini söylüyor. O hayvanlar pis kaka diyebiliyorlar. Çocuklarınızı neden hayvanlara düşman olarak büyütüyorsunuz?
Uzun zamandır vegan olmak üzere şeyler okuyorum fakat çocukluktan gelen beslenme biçimimi değiştirmek hayli zor. Her sabah haşlanmış yumurta ile kahvaltıya başlayan biriyim. Peynirsiz kahvaltı mı olurmuş diyorum. Şu an için lakto ovo vejetaryenim. Yani süt ve yumurta ürünlerini tüketiyorum. Evimde kedi beslerken tavuk veya kırmızı et yemek çok da normal gelmiyor bana açıkçası. Tamamıyla hazır olduğumu düşündüğümde vegan olabilirim umarım.. Gerçekten zorluyor ama kendimi huzurlu hissedeceğimi biliyorum. Hayvan katli olmadan da doyabilirim. Benim gibi düşünenleriniz olabilir olmayabilir saygı duyuyorum. Ben sadece kendim için bir nebze de olsa hayvanları eşya gibi kullanmamak adına bunları yapmaya çalışıyorum. Bu konu hakkında da merak ettikleriniz varsa bu siteye göz atabilirsiniz.
Bir başka konu ise artık kullandığım makyaj ürünlerimin içeriklerine daha çok dikkat ediyorum. Hayvanlar üzerinde test yapmamış markalardan alışveriş yapmayı planlıyorum. Şu anda elimdeki ürünler bitmeden yenilerini almıyorum ve elimde hayvanlar üzerinde test yapmış onlarca ürün bulunuyor. Evet belki çok kaliteli belki çok seviyorum ama artık bu pazara kendimce dur demek istiyorum. Hayvanlar üzerinde deney yapmayan ürünlerde cruelty free yazıyor. Veya da No Tested On Animals. Ben de sizler için hayvanlar üzerinde test yapmayan birkaç marka paylaşacağım:
Splat Diş Macunu
Otacı Bitkisel Ürünleri
Himalaya Herbals Ürünleri
Urban Decay
Nivea
Body Shop
Elf
Bee Beauty
Smashbox
Real Techniques Fırçaları
Ecotools
Madame Coco
Penti
Dirty Works
The Balm
Wet n Wild 
Gosh 
Bunlar bildiğim kadarıyla hayvanlar üzerinde test yapmayan markalar. Sizin de bildiğiniz markalar varsa benimle paylaşırsanız çok sevinirim. 
Umarım kendimi açıklayabilmişimdir. Aranızdan bir kişi bile hayvanlar üzerinde test yapmayan ürünlere yönelirse çok mutlu olurum. Çünkü daha fazla bu vahşete göz yummak istemiyorum.
Sorularınız, önerileriniz ve düşünceleriniz için yorum bırakmayı unutmayın.
Sevgiler
Venus Ellie

Bunlar da ilginizi çekebilir:

5 yorum

  1. Elacım çok önmli br konuya parmak basmışsın, olayı dün gece duyDum, videoyu bugün gördüm ve 4-5 saniyeden fazla izleyemedim; yerimden zıpladım o görüntülerdeki vahşetle! 2 Kedim, 1 Köpeğim 2 Kaplumbağam var; hepsi de ailemin bir parçası bireyi, hepsinin karakteri, huyları var değişik değişik.
    Bunu yapan insanlar dünyanın, kainatın kendileri için yaratılmış olduğunu ve bu dünyanın sahiplerinin insanlar olduğunu düşünen cahil, küçük beyinli büyük egolu yaratıklar. Üzücü olan bu kafa o kadar yaygın ki, hakkında bir yaptırım olmayacak eminim ki. :/ Yazık...
    Veganlığa geçmek çok zor, vejetaryen olamayan insanlar da tüketecekleri et ve süt ürünlerini 'free range' seçebilme hakkına sahip, ama ülkemizde hala bu mevcut değil. Bizim karnımızın doyması için tüm hayaını 3 m2'lik bir alanda adım atamadan güneşi göremeden geçiren hayvanlar var. Free Range'de özgürce dolaşma yemlenme şansları var. Bizler yüzünden feda olan hayatları güzel geçsin, en azından bunu yapabilelim!
    Bu arada ufak bir not düşmek isterim, Wet 'n Wild Gosh hiçbir ürününü hayvanlar üzerinde test etmiyor. Bazı ürünleri diye bahsedilen Vegan olanlar. Sitelerinde hangi ürünlerdeki hangi renkler vegan ulaşabilirsiniz. Urban Decay'in de bazı ürünleri Vegan; yine aynı şekilde bilgilerini siteden elde edebiliyoruz sanırım. etiksecimler.com adresindeki blogdan bu konularla ilgili çok güzel bilgiler elde edebilirsin daha evvel duymadıysan. :)
    Doğa'nın hepimiz için olduğunu idrak eden, doğadaki her şeye saygılı olan insanlarla dolu bir hayat bir ülke, bir dünya diliyorum!
    Sevgiler!
    Zeynep

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zeynep, canım, yorumun için çok teşekkür ederim. Kesinlikle haklısın. Umarım dediğin gibi doğadaki her şeye saygılı olan insanlar olabiliriz.. Bir de yorumun sonrası sitelere göz attım, şimdi değiştiriyorum, çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  2. canım benim eline sağlık. kesinlikle benim de bu yılın başından beri aşırı dikkat ettiğim, çok zorda kalmadıkça yıkmadığım bir kuraş test yapan markalardan yeni şeyler almamak. bu arada nars ve nuxe paris de yapmayanlar arasında =) sevgiler canım

    YanıtlaSil
  3. Dünya sadece insanlara ait degil bunu bir anlayabilsek...

    YanıtlaSil

Lütfen yorumlarınızda link vermeyiniz, isimlerinizin üstüne tıklanınca siteniz açılıyor.

Subscribe